Regulamin

 

Regulamin studiów w Katedrze Gastroenterologii i Hepatologii

 

  • 1

Sposób prowadzenia zajęć

  1. Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, seminariów i ćwiczeń, w formie stacjonarnej lub zdalnej metodą e-learningu zgodnie z obowiązującym harmonogramem zajęć. Zajęcia zdalne mogą być realizowane w formie synchronicznej (łączność on-line studenta z prowadzącym zajęcia) oraz asynchronicznej. Zajęcia w formule asynchronicznej umieszczone są na platformie e-learningowej SUM. Prowadzący zajęcia dysponuje instrumentami oceniającymi, czy student obejrzał i wysłuchał w całości wykład. Dopuszcza się możliwość przeprowadzenia sprawdzianu oceniającego stopień przyswojenia informacji przekazywanych na zajęciach w trakcie lub na zakończenie zajęć.
  2. Tematy wykładów, seminariów i ćwiczeń oraz informacja w jakiej formule są prowadzone, a także daty oraz godziny rozpoczęcia i zakończenia zajęć są dostępne na stronie internetowej Katedry, w jej sekretariacie oraz na tablicy informacyjnej umieszczonej w Katedrze.
  • 2

Zasady dopuszczające studenta do poszczególnych zajęć

  1. Warunkiem dopuszczenia do zajęć stacjonarnych jest punktualne przybycie na zajęcia, posiadanie medycznej odzieży ochronnej: fartucha lekarskiego lub bluzy medycznej, spodni lub spódnicy, obuwia zmiennego, stetoskopu. W przypadku zajęć prowadzonych w e-learningu zaleca się punktualne logowanie się z własnego konta na platformę e-learningową/pojawienie się na liście uczestników spotkania oraz czynny udział w trakcie całego spotkania.
  2. W czasie zajęć stacjonarnych obowiązuje zachowanie podstawowych zasad etyczno-moralnych, właściwego stosunku do chorego oraz personelu lekarsko-pielęgniarskiego.
  3. W trakcie ćwiczeń zapewnia się studentowi w zależności od potrzeby środki ochrony osobistej (maseczki, rękawiczki, fartuchy ochronne, płyny do dezynfekcji).
  4. Od studenta wymaga się przygotowania teoretycznego według programu ćwiczeń i seminariów, w szczególności ukończenie wymaganych kursów e-learningowych. Brak przygotowania do zajęć może skutkować niezaliczeniem zajęć z koniecznością ich odrobienia lub zaliczenia w terminie ustalonym z prowadzącym zajęcia.
  5. Student zobowiązany jest do zachowania tajemnicy lekarskiej i ochrony danych osobowych zgodnie z RODO.
  6. Student zobowiązany jest do posiadania w trakcie zajęć legitymacji studenckiej i okazywania jej na polecenie osób prowadzących zajęcia dydaktyczne.
  • 3

Sposób i formy wyrównywania zaległości, w tym odrabiania, usprawiedliwienia zajęć na skutek nieobecności

  1. Wszystkie nieobecności wymagają formalnego usprawiedliwienia. Szczegółowo określa to &15 Regulaminu Studiów z 18 czerwca 2024r.
  2. Nieobecność na ćwiczeniach należy odrobić: uczestnictwem/zaliczeniem ustnym lub pisemnym lub udziałem w zajęciach innej grupy ćwiczeniowej po uprzednim uzgodnieniu z Koordynatorem ćwiczeń lub jego zastępcą. Student zobowiązany jest odrobić ćwiczenia w takiej formie, w jakiej zajęcia opuścił: jeśli opuścił ćwiczenia, które były realizowane on-line, odrabia je w formie on-line, analogicznie ćwiczenia stacjonarne odrabia metodą stacjonarną.  Za zgodą Koordynatora ćwiczeń lub jego zastępcy, możliwe są odstępstwa od tej zasady.
  3. Nieobecność na seminarium realizowanym w formie stacjonarnej należy zaliczyć u prowadzącego dane seminarium w formie stacjonarnej. Zajęcia seminaryjne realizowane metodą e-learningu student powinien zrealizować metodą e-learningu u prowadzącego seminarium.  Za zgodą Koordynatora seminariów lub jego zastępcy możliwe są odstępstwa od tej zasady.
  4. Aby odrobić opuszczone zajęcia student, niezwłocznie po ustaniu przyczyny nieobecności, do 5 dni roboczych, powinien zgłosić się w tym celu do Koordynatora zajęć lub jego zastępcy, w celu ustalenia odrabiania, a w szczególnych sytuacjach określa to §15 Regulaminu Studiów z 18  czerwca 2024r.
  5.  przypadkach losowych lub z powodu innych przyczyn uniemożliwiających odbycie zajęć zgodnych z harmonogramem, ustalony zostanie nowy termin ich odrobienia.
  6. W wyjątkowych sytuacjach dopuszcza się za zgodą Koordynatora zajęć lub jego zastępcy  odrabianie zajęć w terminach wcześniejszych – przed planowanymi zajęciami według harmonogramu, jednak należy to zrobić w takiej formie, w jakiej zajęcia są planowane. Jeśli zajęcia są planowane do realizacji on-line, odrabia się je w formie on-line, analogicznie zajęcia stacjonarne odrabia się metodą stacjonarną.
  • 4

Warunki i sposoby przeprowadzania zaliczeń zajęć i przedmiotu

  1. Zaliczenia zajęć dokonuje nauczyciel akademicki prowadzący zajęcia. Zaliczenie przedmiotu odbywa się w formie pisemnej lub ustnie. Niezgłoszenie się w wyznaczonym terminie (bez usprawiedliwienia) jest jednoznaczne z oceną niedostateczną.
  2. Student jest oceniany także w trakcie trwania ćwiczeń oraz seminariów z bieżącej tematyki zajęć.
  3. Zakres wymaganego materiału na każdy dzień zajęć ogłaszany jest w planie zajęć.
  4. Zaliczenie poprawkowe ma formę ustną lub pisemną i odbywa się przed zakończeniem sesji egzaminacyjnej. Studentowi, który nie uzyskał zaliczenia w pierwszym terminie przysługują dwa zaliczenia poprawkowe.
  5. Brak zaliczenia w drugim terminie poprawkowym skutkuje oceną niedostateczną i w konsekwencji brakiem zaliczenia przedmiotu.
  6. W sytuacjach szczególnych/losowych, za zgodą Koordynatora zajęć lub jego zastępcy, student może przystąpić do zaliczenia w terminie późniejszym – zgodnie z Regulaminem Studiów.
  • 5

Warunki dopuszczenia studenta do egzaminu/zaliczenia końcowego

  1. Do egzaminu/zaliczenia końcowego dopuszczeni są studenci, którzy odrobili/usprawiedliwili nieobecności (§3) i uzyskali zaliczenie z zajęć cząstkowych przedmiotu (§4).
  2. Zakres materiału do egzaminu jest zgodny z sylabusem przedmiotu. W związku ze stałym postępem wiedzy studenci proszeni są o sprawdzenie obowiązującego rocznika wydania książek przed rozpoczęciem zajęć w danym roku akademickim.
  • 6

Kwestie sporne, skargi, konsultacje

  1. Kwestie sporne rozwiązuje Koordynator zajęć lub Kierownik Katedry Gastroenterologii i Hepatologii.
  2. Student ma możliwość skorzystania z godzin konsultacyjnych po uprzednim uzgodnieniu w sekretariacie Katedry.
  3. Skargi i uwagi dotyczące przebiegu zajęć przyjmuje Koordynator zajęć lub Kierownik Katedry.
  4. Szkolenie studentów w zakresie przepisów BHP i PPOŻ odbywa się w pierwszym dniu zajęć.
  5. Studenci przebywający na terenie szpitala, zobowiązani są zapoznać się i przestrzegać regulaminów szpitala.
  6. Prowadzący zajęcia w pierwszym dniu zajęć omawiają zasady niniejszego Regulaminu. Studenci zobowiązani są do zapoznania się z niniejszym Regulaminem i podpisują, że się z nim zapoznali.